smoothies

Πώς να φτιάξετε πεντανόστιμα και υγιεινά smoothies με απλά υλικά

Μια νέα συνήθεια που ξεκίνησα στο πρώτο lockdown είναι να ετοιμάζω κάθε μέρα ένα πιάτο με φρούτα. Ειδικά την άνοιξη, οι επιλογές ήταν πολλές και το αποτέλεσμα έβγαινε πολύ νόστιμο. Σιγά σιγά, άρχισα να προσθέτω στο πιάτο και άλλα υλικά, όπως γιαούρτι και βρώμη, οπότε έβγαινε ένα super bowl.

Έχοντας, όμως, ένα blender, σκέφτηκα να κάνω κάτι πιο εντυπωσιακό και να ετοιμάζω κάθε μέρα smoothies. Στην αρχή, οι ιδέες ήταν πολλές στο μυαλό μου, όμως σιγά σιγά στέρεψα και άρχισα να ψάχνω συνταγές online. Αυτό που διαπίστωσα είναι ότι οι περισσότερες ήταν περίπλοκες, με δύσκολες δοσολογίες και παράξενα υλικά.

Το θέμα, όμως, με τα smoothies είναι ότι πρέπει να φτιάχνονται γρήγορα, εύκολα και οικονομικά. Η ψύχωση με τις δοσολογίες δεν έχει νόημα, μιας και όλα τα υλικά είναι εύγευστα και δημιουργούν ένα ξεχωριστό γευστικό αποτέλεσμα σε όποια αναλογία και αν τα βάλετε. Συγκέντρωσα, λοιπόν, μερικά από τα υλικά που μπορείτε να βάλετε σε ένα σμούθι και μερικούς πρωτότυπους συνδυασμούς με πολύ χρώμα και υπέροχη γεύση που θα λατρέψουν ακόμα και τα πιο δύσπιστα παιδιά.

smoothies

Υλικά

Για φρούτα, προτείνω: μπανάνα (εξαιρετική βάση σε όλα τα smoothies γιατί δίνει βελούδινη υφή), μήλο, σταφύλια (αρκεί να μην έχουν κουκούτσια), ροδάκινο, ακτινίδιο, φράουλες, βερύκοκο, πεπόνι, ρόδι (αν και η διαδικασία ξεσπυρίσματος είναι αρκετά χρονοβόρα) και αχλάδι. Μπορείτε να αναμείξετε πολλά διαφορετικά φρούτα, αλλά για να βγει επαρκής ποσότητα για 2 άτομα, χρειάζεστε ένα φρούτο από δύο ή τρία είδη. Π.χ. ένα μήλο και μια μπανάνα ή δύο ροδάκινα. Καλό είναι να μην αναμειγνύετε πάνω από 3 φρούτα, γιατί τότε δεν θα επικρατήσει η γεύση κανενός.

Για να γίνει ρευστό το σμούθι, μπορείτε να προσθέσετε φυσικά νερό, αλλά και χυμό. Ιδανικά, ένα ποτήρι νερό και ένα χυμό πορτοκάλι (στο πορτοκάλι μπορείτε να προσθέσετε και grapefruit). Επίσης, το πράσινο τσάι δένει πολύ καλά με όλα τα φρούτα και κυρίως τα εσπεριδοειδή.

Από λαχανικά, εξαιρετικό είναι το καρότο (αλλά θα πρέπει να το ξεφλουδίσετε πρώτα) και το σπανάκι. Το καλό τους είναι ότι η γεύση τους δεν υπερισχύει, σε αντίθεση με τη ντομάτα που ξυνίζει κάπως το ρόφημα και δεν την συνιστώ.

Για να γίνει πιο θρεπτικό το σμούθι, μπορείτε να προσθέσετε και γαλακτοκομικά προϊόντα. Γεμάτη γεύση δίνει το γάλα, το οποίο μπορείτε να αντικαταστήσετε με γάλα καρύδας ή αμυγδάλου. Το γιαούρτι είναι πολύ καλή εναλλακτική και δίνει στο ρόφημα μια παχύρρευστη υφή.

Μην ξεχάσετε τα μπαχαρικά, τα οποία είναι αυτά που κάνουν τα smoothies υγιεινά, χάρη στις αντιοξειδωτικές τους ιδιότητες: κανέλα, λίγο φρέσκο πιπέρι, τζίντζερ και κουρκουμάς είναι ό,τι καλύτερο για τον οργανισμό. Μισή κουταλιά του γλυκού από το καθένα είναι αρκετή και θα δώσει όση γεύση θέλετε, χωρίς να κάνει το ρόφημα πολύ πικρό ή καυτερό.

Για υγιεινά γλυκαντικά, μια κουταλιά της σούπας μέλι, κακάο, ταχίνι ή στέβια είναι ό,τι πρέπει για το πρωί που αναζητάτε ενέργεια.

smoothies

Δοκιμασμένες και απλές συνταγές

Ας δούμε μερικές απλές, οικονομικές και γρήγορες συνταγές:

  1. μπανάνα, αχλάδι, γάλα καρύδας, μέλι και τζίντζερ
  2. καρότο, μήλο, μπανάνα, χυμός πορτοκάλι, κουρκουμάς και ταχίνι
  3. πεπόνι, σταφύλι, γιαούρτι, πράσινο τσάι και σπανάκι
  4. μήλο, ρόδι, κανέλα, γάλα αμυγδάλου
  5. ροδάκινο, βερύκοκο, κακάο, γάλα και στέβια
  6. φράουλες, γάλα, μέλι ή κακάο

Αφήστε τη φαντασία σας να δουλέψει και εμπνευστείτε κι άλλες συνταγές από απλά καθημερινά υλικά που όλοι έχουμε στο σπίτι μας. Σύντομα, θα αποκτήσετε την πιο υγιεινή συνήθεια και θα κάνετε αυτό το δώρο στον εαυτό σας κάθε μέρα!